enkilometeritaget

Vinter och Jul

Kategori: Allmänt

Ja hösten har kommit och gått och vintern tagit vid. Tyvärr infogades bilderna i fel ordning så vi börjar med julafton och avslutar med början på vintern :-)

Första julen i nya huset och även första gången vi hostade. Mamma, pappa, Denice samt Johan och Rebecka kom förbi. Vi började dock med att åka förbi mormor och morfar med lite julmat. Jag bakade för 3året i rad tror jag en kålrotslåda till morfar som verkade tycka om den.

Sen hem för grötlunch som följdes av tomten. Harry var på strålande humör och kände inte igen farfar i en för liten tomtedräckt :-)

Julbord följdes av massor med godis och fika och sen avslutades kvällen med spel. Jag hade inte kunnat hoppas på en bättre julafton. Allt blev verkligen så bra som man hoppats.

Harry hade lussefirande på förskolan och var utklädd till pepparkaksgubbe. En riktigt söt liten en var han. Sjöng fint gjorde han också samt bjöd på en solodans framför hela luciatåget :-)

(null)

Vi hade även svensexa för Christian som gifte sig i september och pga för kort varsel han vi inte med sexan innan. Vi hämtade honom på morgonen och det blev stridshinderbana. Brudgummen hade inte tränat på 14år och körden en GT i bussen som frukost så banan blev lite knepig för honom. Men vi var 5 personer som sprang med och peppade och allt som allt gick et bra. Det blev även paintball, pizza, lite spa och sen middag. En riktigt trevlig och bra dag.

Stora höjdpunkten i vinter var annars när jag, Micke och pappa åkte till London. En efterlängtad resa för att se på NFL och dricka öl :-) Vi han i ärligheten inte med så mycket mer. Vi startade på fredagen med att checka in, ta en promenad på 40min för att Micke inte kom ihåg hur stor Hyde Park är innan vi käkade middag och tog några öl. Sen följdes lördag med lite shopping, kolla sevärdheter och dricka öl och se på fotboll på TV. På kvällen blev det finmiddag på Aquavit som var toppen. Söndag och dagen spenderades igen med shopping åt Harry och Weimer, lunch och bira och sen laddning inför NFL matchen mellan Los Angeles Rams mot Arizona Cardinals. Spännande att få uppleva det på plats. Det fanns tid för en sista öl på puben som låg närmast vårat hotell innan det var dags för sängen och på morgonen efter hemgång. Riktigt rolig resa var det och förhoppningsvis något vi kan göra om igen.

Jag och Harry hälsade på i Linköping hos Weimer och Micke. Ja Lisa bor ju där också så klart men det var lite far och son dag så hon fick gömma sig lite i sovrummet :-)

Vi möttes på kålmorden där vi tittade på djur och åkte karusell. Harry och Weimer hade hur kul som helst och åkte flera gånger och han även med att äta världens största mjukglass.

När vi kom hem till Micke och Weimer lektes det för fulla muggar. Dom klädde ut sig till poliser och läste böcker, tittade lite på film och åt pizza. Dagen efter tog vi en promenad och fikade lite i en park. Sen bar det av hemmåt för mig och Harry. Harry vill åka tillbaka och leka mer med Weimer.

Hösten!

Kategori: Allmänt

Ja det har varit usel uppdatering. Nu ligger jag lååångt efter och kommer inte göra någon större uppdatering här. Lägger in lite bilder som får beskriva hösten.

Jag och Cicci firade Ciccis födelsedag på resturang Farang. Fantastisk mat och verkligen en rekommendation.

Vi träffade även Solna gängent för lite häng ute vid Ursvik med korvgrillning coh födelsedagsfirande för Iris som fyllde år.

Sommaren och höstens stora händelse var ju annars Hanna och Christians bröllop samt namgivningsceremoni för Clara. Lite nervös var man när det bestämdes 3 månader innan att det skulle bli bröllop och namngivning. Men man borde så klart aldrig ha varit orolig när det är Hanna som planerar.

Vi åkte ut dagen innan och hjälpte till att göra iordning lokalen. Allt blev verkligen toppen, det var en fin lokal, vädret var bra och allt rullade på utan problem. Det var en toppenbra dag helt enkelt. Vi var några stycken som blev kvar och festade till långt in på natten.