enkilometeritaget

Palma

Kategori: Allmänt

Herr och Fru Jerresand hade bestämt att ta 4 nätter i Palma för att fira bröllopet. Harry fick inte följa med. 4 nätter var i längsta laget men vi visste att han hade det bra hos farmor och farfar samt att vi facetima med honom varje dag.

Vi hade bokat in oss på 5 stjärniga Gran Melia Victoria och vi blev inte besvikna. Efter en tidig morgon med flyg i 3.4h så landade vi i ett stekhet Palma.

En kort transfer senare kom vi till hotellet där tyvärr vårat rum inte var klart. Men det gjorde inget för det var lunch dags så medan vi väntade åt vi lite vid poolen. Däremot fick vi gå upp på rummet som verkligen var fint med en toppen balkong med fantastisk utsikt över båthamnen.

Vi begav oss snabbt ner till poolen och den var toppen. Stor saltvattenspool med ett stort område med solstolar. Servicen var väldigt bra. Vi låg vid poolen på dagarna och badade, solade, läste böcker och drack öl, cola mm. Ibland gick vi ut ohc åt lunch och ibland åt vi vid poolen. Det var lugnt, skönt, inga måsten och inga tider att hålla. Bara ta det lugnt och njuta av livet.

På kvällarna strosade vi runt i Palma, shoppade lite, tog en öl, köpte lite Iberico skinka och åt riktigt bra mat. Eller ja vi gjorde ett felsteg första kvällen och hamnade på en riktig turistgata. Vi var hungriga och hade inte lokaliserat oss ännu så vi chansade och det var ingen middag som går till historien.

Men övriga kvällar och framförallt de två sista bjöd på rikigt bra mat. Vi hade fått tips från Fredde och Tina om två ställen som hette Dukes och Bunkers. Det första serverade lite olika rätter utan något direkt tema. Det kunde vara taco inspirerat som det jag åt, eller lite chevice som Cicci. Hur som galet gått.

Bunkers var mer traditionellt italienskt. Vi åt räkor på riccotaost till starter sen åt Cicci lamm och jag en herreford steak. Fruktansvärt gott och mysiga lokaler och bra service.

Palma var gott och gott inge mindre än en succe. Jag längtar redan tillbaka och Palma är verkligen en stad vi kommer att återvända till.

Gran Melia Victoria var toppen men kanske lite pricy för att återvända till på en "vanlig" semester. Men men man får ju unna sig när det är 5årig bröllops dag....och 10årig osv :-)

Bröllop!

Kategori: Allmänt

Det känns som evigheter sen jag friade till Cicci på en strand i Sardinien *host host*. Det har varit mycket planering och åkande fram och tillbaka för att hitta rätt ställe.

Sure det är främst Cicci som jobbat men stressigt har det varit även för mig. Så efter mycket planering, slit och svett så var det äntligen dags.

Det preppades tors och fredag och tack vare stor hjälp från framförallt familjen samt våra fantastiska toastmasters Hanna och Christian blev det verkligen toppenfint.

På dagen D fixade Cicci och hennes crew till sig medan jag, Micke, Christian och David till det sista.

Sen var det dags att bli fotad, inte min favoritsysselsättning men jag ser verkligen fram emot att se resultaten.

När det så var dags att kliva ut genom dörrarna på Magasinet och möta familj och vänner för ceremonin så var jag nervös. Eller inte nervös men magen gjorde det tydligt att det var dags.

Allt blev verkligen precis så bra som vi hoppats. Solen strålade, Denice och Ray spelade och sjöng fantastiskt. Under minglet och hela kvällen skötte sig serveringspersonalen perfekt. Alla fick dricka, snittar och var nöjda.

Middagen var toppen, allt smakade bra, talen höll hög standard och alla verkade bara trivas.

Cicci höll ett fint tal till mig och jag höll....well ett tal iallafall. Tyvärr är jag lite för blyg för att hålla känslosamma tal så jag föll tillbaka till det jag alltid gör när jag är nervös och skämtade mer. Folk verkade ju tycka det var roligt men det var inte min plan från början.

Natten kom och festen tog vid och när vi avrundade var alla nöjda och glada.

En perfekt dag är det enda sättet att summera det.

Så puss och kram till först och främst min fru Cecilia Jerresand, och sen även till alla som hjälpte till att göra dagen till vad den blev.

Jag orkar inte fixa in text och bilder i någon kronologisk ordning så här kommer en bildbomb istället.

Marcus och Majas bröllop

Kategori: Allmänt

Sommaren går och det är stressiga tider. Men i slutet av Juli var det dags för det första av 3 bröllop denna sommar. Marcus och Maja gifte sig och det var toppen. Molnen var inte med oss och regnet kom precs till ceremonin men vad gjorde väl det. Inget kunde stoppa humöret hos alla som var där. Fin ceremoni, strålande middag och massor massor massor av fantastiska tal.

Maja hade till och med lyckats lura dit Christian Kjellvander som spelade en winerbäck låt som Maja skrivit om texten på.

Vi hade superkul och var nöjda och glada när vi tog taxi hem.